zaterdag 28 maart 2015

Stille week - Bijbelleesrooster

Aanstaande zondag vieren we Palmpasen. Jezus die, als koning gezeten op een ezel, Jeruzalem binnenkomt. De juichende menigte. Daarna de Stille Week, de week van Jezus lijden en sterven.De juichende menigte wordt een schreeuwende menigte.

Vanaf zondag gaan we thuis een bijbelleesrooster volgen dat de verschillende geschiedenissen tot en met Pasen behandelt. Het rooster wordt aanstaande zondag bij ons in de gemeente uitgedeeld, maar ik zet het hier alvast neer. Wie weet kan iemand van jullie het ook gebruiken!

Zondag - Palmzondag
Markus 11: 1-11/Lukas 19: 28-44
Luistertip: Juich, hosanna (Sela)
Tekst om over na te denken: Markus 11:9

Maandag - Tempelreiniging
Markus 11: 12-17
Zingen: Hier in Uw heiligdom (OTH 172)
Tekst om over na te denken: Jesaja 56: 7b

Dinsdag- Onderwijzen in de tempel
Lukas 19: 47-48
Zingen: Uw woord is een lamp  (OTH 448)
Tekst om over na te denken: Psalm 119:105

Woensdag - Voetwassing
Johannes 13: 1-17
Zingen: Jezus, open mijn oren (OTH 434)
Tekst om over na te denken: Johannes 13: 14

Donderdag - Instelling Avondmaal, Gethsémané
Lezen: Markus 14: 22-26, 32-50
Zingen:  Hij kwam bij ons, heel gewoon (OTH 94)
Tekst om over na te denken : Markus 14:36

Vrijdag- Kruisiging
Lezen: Markus 15: 16-39
Zingen: Zie, hoe Jezus daar loopt in Jeruzalem (OTH 112)
Tekst om over na te denken: Lukas 23:34

Zaterdag - In het graf
Lezen: Markus 15: 42-47
Zingen: Meer dan rijkdom (OTH 103)
Tekst om over na te denken: Markus 15: 43a

Zondag - Opstanding
Lezen: Markus 16: 1-8
Zingen: Maria kwam bij het graf (OTH 354)
Tekst om te overdenken: Hij is opgewekt! Hij is hier niet; zie de plaats waar ze Hem gelegd hadden.

Door het lezen van deze blog werd ik even aan het denken gezet. Bijna automatisch had ik onze momentjes voor de komende week al weer 'net-als-altijd' voor 's avonds na het eten gepland. Voor mij het makkelijkst om voor te bereiden, logisch toch? Maar, ik weet nu al dat onze zoon(s) dan moe is/zijn. Dat het haasten wordt, want ze moeten ook op tijd op bed liggen en een van ons moet ook nog naar een vergadering... Dus gaan we onze momenten verplaatsen naar de ochtend. Na het ontbijt en voor schooltijd. Mooi om dan, als de hoofdjes van onze kinderen nog leeg zijn, ze met Gods woorden te mogen vullen. Heel bewust, samen stil staan bij Zijn lijden voor ons.

Ik wens jullie een hele gezegde week, samen met jullie kinderen, rondom het kruis van onze Heere en Heiland!

Ps: mail gerust als je het format van het leesrooster wilt gebruiken!

2 opmerkingen :

  1. Mooi zeg! Ik merk dat met ons kleintje van 4 maanden ik nog geen rust heb om zelf dingen te verzinnen, maar dit is duidelijk en niet veel werk! Kan je het mij sturen op mijn gmail adres?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jij ook een gezegende week met je gezin. Ik zag gisteren nog een Bijbelboekje liggen in de boekenwinkel. Voor deze week tot en met Pasen. Morgen ga ik terug om het te halen.

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!