maandag 18 april 2016

Schepping - dag 1

We zijn begonnen met een nieuwe serie over de schepping.
De kinderen kunnen erg genieten van de natuur op dit moment, en daar kunnen we mooi bij aansluiten.
Dit eerste gezinsmoment  van deze serie heb ik met de kinderen apart gedaan. Vooral omdat het zo uitkwam, maar achteraf was het heerlijk om even een 1 op 1 momentje rondom de bijbel te hebben.
(en de concentratie was beter...)

Vanmorgen begon ik met ons zoontje van 2. We lazen uit de kinderbijbel het verhaal over dag 1 van de schepping. Het was fijn om samen te praten over alles wat God heeft gemaakt. Ook de dag en de nacht, licht en donker. Toen ik er vanmiddag nog een keer naar vroeg, hield hij zijn hand voor zijn oogjes en zei: 'donker, God licht gemaakt.'
Samen knutselden we onderstaand werkje. Het karton had ik vooraf zwart geverfd. Daarop plakten we met zilver en goud papier licht. Een touwtje eraan en ons kunstwerkje hangt aan de muur.


Vanavond had ik met onze oudste zoon ons bijbelmomentje. We lazen samen uit de bijbel de eerste verzen uit Genesis en bespraken die. God was er altijd al en Hij besloot op een bepaald moment om de aarde te maken. De aarde was donker, woest, vol water en er was veel wind. Geen fijne plaats. Maar God had een plan en begon er iets prachtigs van te maken. Die eerste dag begon Hij om licht te maken. En Hij zag dat het goed was.

We verfden de binnenkant van een schoenendoos helemaal zwart, zo zag de aarde er toen uit. Totdat God zei: 'er zij licht.'


Om dat duidelijk te maken schenen we met een lamp aan de achterkant van de doos. De nog natte verf weerspiegelde het licht.


Van deze doos gaan we een kijkdoos maken, die we tijdens elk gezinsmoment steeds verder zullen vullen.  

1 opmerking :

  1. Mooi! En lijkt me inderdaad ook fijn om het zo eens 1 op 1 te doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!