maandag 18 april 2016

Schepping - dag 1

We zijn begonnen met een nieuwe serie over de schepping.
De kinderen kunnen erg genieten van de natuur op dit moment, en daar kunnen we mooi bij aansluiten.
Dit eerste gezinsmoment  van deze serie heb ik met de kinderen apart gedaan. Vooral omdat het zo uitkwam, maar achteraf was het heerlijk om even een 1 op 1 momentje rondom de bijbel te hebben.
(en de concentratie was beter...)

Vanmorgen begon ik met ons zoontje van 2. We lazen uit de kinderbijbel het verhaal over dag 1 van de schepping. Het was fijn om samen te praten over alles wat God heeft gemaakt. Ook de dag en de nacht, licht en donker. Toen ik er vanmiddag nog een keer naar vroeg, hield hij zijn hand voor zijn oogjes en zei: 'donker, God licht gemaakt.'
Samen knutselden we onderstaand werkje. Het karton had ik vooraf zwart geverfd. Daarop plakten we met zilver en goud papier licht. Een touwtje eraan en ons kunstwerkje hangt aan de muur.


Vanavond had ik met onze oudste zoon ons bijbelmomentje. We lazen samen uit de bijbel de eerste verzen uit Genesis en bespraken die. God was er altijd al en Hij besloot op een bepaald moment om de aarde te maken. De aarde was donker, woest, vol water en er was veel wind. Geen fijne plaats. Maar God had een plan en begon er iets prachtigs van te maken. Die eerste dag begon Hij om licht te maken. En Hij zag dat het goed was.

We verfden de binnenkant van een schoenendoos helemaal zwart, zo zag de aarde er toen uit. Totdat God zei: 'er zij licht.'


Om dat duidelijk te maken schenen we met een lamp aan de achterkant van de doos. De nog natte verf weerspiegelde het licht.


Van deze doos gaan we een kijkdoos maken, die we tijdens elk gezinsmoment steeds verder zullen vullen.  

10 opmerkingen :

  1. Mooi! En lijkt me inderdaad ook fijn om het zo eens 1 op 1 te doen!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. HOE IK EEN LENINGSBIJSTAND KREEG @ 2% RENTEVOET

    Ik wist niet zeker of ik een legale geldschieter online kon krijgen, maar toen ik mijn schuld niet langer kon onder ogen zien, lag mijn zoon in het ziekenhuis voor een operatie die een enorme hoeveelheid geld vereiste en ik had ook wat geld nodig om te herfinancieren en een goede te krijgen huis. om hulp van vrienden te zoeken en toen er geen hoop meer was, besloot ik online te gaan om een lening te vinden en ik vond LAPO MICRO FINANCE [lapofunding960@gmail.com] met een rente van 2% en paste onmiddellijk mijn gegevens toe zoals aangegeven. Binnen DRIE dagen na mijn aanvraag, verleende hij mijn geleende bedrag zonder verborgen kosten en kon ik de medische rekeningen van mijn zoon verzorgen, mijn huurfactuur verlengen en mijn schuld afbetalen. Ik zal elke leningzoeker adviseren om contact op te nemen met LAPO MOCRO FINANCE met (lapofunding960@gmail.com).

    BeantwoordenVerwijderen
  3. In een woord, wauw !! Ik kan niet geloven dat het geld al op mijn rekening staat. Dankje, dankje, dankje! Je hebt van wat meestal een lang, langgerekt en intimiderend karwei is, een zeer aangename en gestroomlijnde ervaring gemaakt. Ik kan u en mevrouw Karin Sabine Leningen niet genoeg bedanken. Mevrouw Karin Sabine Leningen voor het geweldige systeem, en u voor de geweldige service. Jullie zijn allebei best geweldig! als je een dringende lening nodig hebt, kun je ze e-mailen op sabinhelps@gmail.com of haar whatsappen op +79267494861.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik wil Karin Sabine lenen voor mij een lening van € 40.000 waarderen. als je een dringende lening nodig hebt, voorkom dan dat je wordt opgelicht door nep-geldschieters en solliciteer via een echte leningfirma via e-mail sabinhelps@gmail.com whatsapp +79267494861

    BeantwoordenVerwijderen
  5. GETUIGENIS OVER HOE IK MIJN LENING KREEG VAN EEN ECHT FINANCIERINGSBEDRIJF VORIGE WEEK. E-mail voor onmiddellijke reactie:whatsapp-nummer: +19292227023 drbenjaminfinance@gmail.com

    Ik ben mevrouw, Leores Jazbel bij naam, ik woon in de Verenigde Staten van Amerika, die tussen november vorig jaar en juli van dit jaar het slachtoffer is geworden van zoveel nep-geldschieters, maar ik bedank mijn maker zo erg dat hij eindelijk heeft geglimlacht mij door me door te verwijzen naar deze nieuwe geldschieter die dit jaar 2020 een glimlach op mijn gezicht toverde en hij me niet bedriegt en ook niet bedriegt of liegt tegen mij en mijn vrienden, maar deze kredietverstrekker is echter BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gaf me een lening van 2%, wat neerkomt op Euro700.000,00 Amerikaanse dollars nadat ik akkoord was gegaan met de algemene voorwaarden van hun bedrijf en een belangrijk ding dat ik leuk vind aan dit leningbedrijf is dat ze snel en uniek zijn. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} kan u ook helpen met een legitieme leningaanbieding. Hij heeft ook enkele andere collega's van mij geholpen. Als u een echte lening zonder kosten / spanning nodig heeft, is hij de juiste leningverstrekker om uw financiële problemen en crisis vandaag weg te vagen. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE bevat alle informatie over hoe u snel en pijnloos aan geld kunt komen op whatsapp-nummer: +19292227023 E-mail: drbenjaminfinance@gmail.com

    Als het gaat om financiële crisis en leningen, dan is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE de plek om naartoe te gaan, vertel hem alsjeblieft dat ik je door mevrouw Leores Jazbel geleid Veel geluk ...........

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Toen ik uiteindelijk getuigenissen vond over deze toverspreider Dr. AJAYI, hoe heeft hij veel mensen geholpen om hun geliefden en kapotte huizen terug te krijgen, nam ik contact met hem op via zijn WhatsApp-nummer: + 2347084887094 omdat mijn vriend van wie ik echt hou met heel mijn hart plotseling verandert en keerde me de rug toe en haat me zonder reden, hij ging van huis weg en later hoorde ik dat hij samenwoonde met een andere vrouw dit gedrag was heel vreemd alsof hij gemanipuleerd werd, hij blokkeerde me van al zijn sociale media en ik kon niet communiceren met hem. Ik was wanhopig om mijn vriend terug te krijgen. Ik zoek hulp van zijn goede vrienden en familieleden, maar ik heb geen geluk om terug te komen. Na overleg met DR AJAYI vertelde hij me de noodzakelijke dingen die gedaan moesten worden en ik volgde zijn instructies tot mijn verbazing na 2 dagen belde mijn vriend me dat hij naar huis komt en sindsdien leven we in vrede, neem contact op met de grote spirituele man Dr. Ajayi op e-mail: drajayi1990@gmail.com of schrijf hem op zijn nummer hierboven

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bent u in een financiële crisis, op zoek naar geld om uw eigen bedrijf te starten of om uw rekeningen te betalen? Ik heb de mijne van Mia Garret. Mijn lege pinpas kan dagelijks $ 2.000 opnemen. Ik heb het vorige week van Haar gekregen en nu heb ik $ 14.000 gratis. De blanco pinautomaat haalt geld op bij een pinautomaat en er staat geen naam op, het is niet traceerbaar en nu heb ik geld voor zaken en genoeg geld voor mij en mijn gezin om van te leven.

    KRIJG UW LEGE ATM-CREDITCARD VOOR EEN BETAALBARE PRIJS
    * Ze verkopen deze kaarten aan alle klanten en geïnteresseerde kopers over de hele wereld, de kaart heeft een dagelijkse opnamelimiet van $ 2000 tot $ 5000 en een bestedingslimiet tot $ 50.000 in winkels en onbeperkt op POS. *

    * e-mail: int.hackers002@gmail.com
    * je kunt ons ook bellen of whatsappen. Neem vandaag nog contact met ons op voor meer informatie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heeft u dringend een lening nodig om uw financiële problemen op te lossen of om uw bedrijf op te starten of uw bedrijfsfaciliteiten uit te breiden? een lening om uw vakantie te plannen en uw rekeningen te betalen? zo ja, neem dan contact met ons op via e-mail: lapofunding960@gmail.com
    whatsapp +1 (254) 354-4300

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Truly they are the world licensed internet gurus.. because your smile is their happiness......They are licensed and experienced group of hackers who has served and delivered up to speed over the years globally . Their services are safe and secured with 100% guaranteed because they are group of Noble Hackers who respect human sympathy to the call … I can beat up my chest to testify of their proficiency … contact these group of hackers via blankatmmaster555@GMAIL.COM or Whatsapp:+31970050333695 They have spent up to 2 decades in the Hacking profession as a well qualified hackers and their reputation is acknowledged positively..People choose them because they don't fail to deliver..They offer all manners of Hacking services which are not limited to the following;
    *Retrieval of fraudulent funds*UNLIMITED NETFLIX LOGIN*LOAN transfer *Loading of Bitcoin
    *Removal of old credit score
    *Unlimited Blank ATM Card with Tracking code for pick up
    *Help Sign up to ILLUMINATI and get famous faster
    *delete Youtube videos or increase views
    *school transfer and certificate forgery
    *Verify accounts for Paypal transfer and bank logins
    *Hack Court System and Clear criminal records
    *Bitcoin mining
    *Credit card delivery
    *School grades upgrade
    *Facebook hack
    *Whatsapp Hack
    *IP location
    *Clears bad Driving
    *Hack Bank Logins
    And other countless services but not for free …they deliver perfectly without any regret from any client… email link: BLAMKATMMASTER5555@GMAIL.COM
    WhatsApp+3197005033695
    Web site: http: //blankatmmaster5555.wixsite.com/
    Harkers
    Truly they are the world licensed internet gurus.. because your smile is their happiness......

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Word lid van ons winstgevende bedrijf zonder je druk te maken over je werk, het is een eenvoudig handelssysteem om het plan van je keuze te krijgen en een minimum van $ 2000 te verdienen met slechts een klein bedrag aan investeringen, je kunt binnen een maand tot $ 10.000 tot $ 20.000 verdienen, afhankelijk van je investeringsplan kunt u zo snel mogelijk contact opnemen met supporter via whatsapp: (+447883246472)
    E-mail: tdameritrade077@gmail.com

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je een reactie achterlaat!